Bjerkebanen

Hvert besøk til Bjerkebanen lover hjertebankende spenning og uforglemmelige minner. Med over 80 løpsdager og en rekke arrangementer, skjer det alltid noe som holder adrenalinet i gang. Vårt mål var å fokusere på et klart og enkelt design, der fart, spenning og glede er drivkraften bak den visuelle identiteten, samt konsistens. Vi jobbet med å kartlegge identiteten, utvikle en visuell profil og skape en kommunikasjonsstrategi. Dette førte til en sammenhengende og effektiv merkevarestrategi for Bjerkebanen.

Grafisk design, visuell identitet, annonsering

Branding
Growth

Visuell profil

Vi jobbet med å utvikle en visuell profil for Bjerkebanen, som inkluderte design av en ny logo, typografi, fargepalett og grafiske elementer som skulle være gjenkjennelige og konsistente. Samtidig utarbeidet vi en kommunikasjonsstrategi for å sikre at all ekstern kommunikasjon, inkludert annonser, var konsekvent og reflekterte Bjerkebanens kjerneverdier: glede, fart og spenning.

Bjerke Blå

Den visuelle identiteten er dypt forankret i den presise fargepaletten. Bruken av vår primærfarge er et kraftig verktøy for å sikre at merkevaren vår forblir konsekvent og umiddelbart gjenkjennelig på tvers av alle medier. Primærfargen er Bjerke Blå, som er hjertet og sjelen i Bjerkebanens visuelle profil. Den representerer Bjerkebanens ånd og energi, og er derfor et essensielt element i all vår visuelle kommunikasjon.

Jeg er veldig imponert over både TWSH' kompetansenivå og kundebehandling.

Jeg kommer aldri til å glemme presentasjonen av Bjerkebanens nye brand guidelines. Vi ble fullstendig revet med, og jeg ble utrolig inspirert!

Lite ante vi at en gjennomgang av vår nye visuelle profil kunne være så spennende!

Hilde Apneseth
CEO, Bjerkebanen

Vil du høre mer?

John Eivind Hallén

CEO, Head of Design
john.eivind@twsh.no+47 916 64 464